۶ عامل کلیدی برای بهینه سازی پرستاشاپ

بسیاری از کارشناسان، عناصر مختلف را با طراحی های متفاوت برای بهینه سازی کارآیی فروشگاه های آنلاین مانند پرستاشاپ تست و بررسی کرده اند چرا که فروشندگان همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجارت آنلاین خود هستند. این محققان اطلاعاتی که با تحقیقات بیشتر در مورد خریداران آنلاین کسب میکنند را از طریق اینفوگرافیک ها (داده نما) یا مقالات منتشر کرده و به اشتراک میگذارند .

عناصر بسیاری در وب سایت تجاری شما وجود دارند که میتوانید آنها را برسی کنید . در این مقاله ما ۶ مورد از عناصری که توسط A/B testing برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین در نظر گرفته میشود را بررسی میکنیم .

تست سرعت پرستا شاپ

A/B تستینگ اجازه می دهد تا فروشندگان آنلاین یکی از دو نسخه ی وب سایت خود را به نمایش بگذارند. با اندازه گیری اثربخشی هر صفحه، فروشندگان می توانند مشخص کنند که کدام طراحی برای تبدیل بازدید کننده به مشتری بهتر عمل میکند. اما قبل از شروع این تست ، مهم است که عملکرد فعلی فروشگاه آنلاین خود را بدانید و اطلاعات پایه ای درباره همه مواردی که در این تست در نظر گرفته میشود بدست آورید.

طراحی و ظاهر homepage یا صفحه اصلی

عناوین

 اگر شما از عناوینی در وب سایت خود استفاده میکنید ، آنها را از نظر تعداد کاراکتر و کپی بودن بررسی کنید و در صورت وجود عناوین تکراری آنها را حذف کرده یا تغییر دهید

اسلایدر ها

 آیا اسلایدر صفحه اصلی شما به اندازه کافی جذاب است یا خسته کننده بوده و باعث حواس پرتی بازدید کنندگان خواهد شد ؟ VWO، یک شرکت A / B تستینگ معتقد است که اسلایدرها دیگر موثر نیستند و پیشنهاد میکند که یا از یک تصویر ثابت استفاده کنید و یا این بلوک را به یک یا ۲ اسلاید محدود کنید .

دکمه های فراخوانی یا call to action یا CTA

دکمه های فراخوانی در واقع قسمتی از تبلیغات است که در بنر ها یا تصاویر قرار میگیرد و حاوی کلمات یا جملاتی است که بازدید کنندگان را به کلیک کردن تشویق میکند . از این دکمه های وسوسه انگیز تبلیغاتی می توانید در بخش های مختلف وب سایت خود استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که این تبلیغات بیشتر برای تخفیف محصولات خرده فروشان کاربرد دارد و ممکن است خریداران یک بوتیک لوکس را تحت تاثیر قرار ندهد . بنابراین مطمئن شوید که نوع و لحن کلمات و یا جملات بکار رفته در این دکمه ها را با توجه به مشتریان خود انتخاب کنید تا بیشترین تاثیرگذاری را بر روی آنها داشته باشد

رنگ

 تحقیقات نشان داده است که انسان ها به طور طبیعی رنگ را به ایده ها و احساسات خاص پیوند میدهند . پس از پیدا کردن متن CTA خود ، رنگ های مختلف را امتحان کرده و تاثیر هر یک را برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری بررسی کنید.

اندازه

 دکمه های فراخونی شما باید به وضوح قابل مشاهده باشد. با این حال، قرار دادن یک دکمه فراخوانی بزرگ ممکن است کاربران را منحرف و دور کند . A / B تستینگ اندازه مناسب این دکمه ها را برای وب سایت شما مشخص میکند

۶ عامل کلیدی برای بهینه سازی پرستاشاپ

مراحل پرداخت: پنج مرحله ای یا یک مرحله ای
کارشناسان در مورد اثربخشی پرداخت در ۵ (صفحه) مرحله با پرداخت در یک مرحله اختلاف نظر دارند. حامیان پرداخت در ۵ صفحه معتقدند که این روش قابل قبول مشتریان است از سوی دیگر، حامیان پرداخت یک صفحه ای بر این باورند که کوتاه شدن فرآیند پرداخت امکان ترک صفحه پرداخت برای خرید یک محصول را کاهش خواهد داد.

تصویر محصولات

قرار دادن تصاویری با وضوح بالا در صفحات معرفی محصولات یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان می باشد. سعی کنید هر یک از ایده های زیر را برای قرار دادن تصویر محصولات امتحان کرده و نتیجه آن را در تبدیل بازدید کننده به مشتری بررسی کنید :

پس زمینه

برای رنگ پس زمینه بیشتر از رنگ سفید استنفاده میشود اما بهتر است از رنگ های ملایم هماهنگ با محصول خود استفاده شود. افزودن یک احساس گرم به تصویر ممکن است در جذب مشتریان موثر باشد.

نوع نمایش

سعی کنید تصاویری از زوایای مختلف محصول در صفحه محصول قرار دهید

مدل

داشتن مدل های ویترینی برای محصولات می تواند به فروش آن کمک کند و بر روی حس خرید بازدیدکنندگان تاثیرگذار باشد. هرچند که این تصاویر می تواند مشتریان را از محصول هم دور کند و باعث کاهش قدرت فروش شما شود. A / B تستینگ گزینه های مورد علاقه بازدید کنندگان را شناسایی میکند.

تائید اجتماعی (Social Proof)

گاهی اوقات نمایش فالوور های شبکه های اجتماعی واقعا به ایجاد اعتماد مشتریان فروشگاه شما کمک میکند و برخی از فروشگاه ها از نمایش عناصر اعتماد سازی نظیر آرم پرداخت، دکمه های سایت های اجتماعی و نشان های امنیتی بهره مند میشوند.

قیمت گذاری و تبلیغات

در مقاله ای با عنوان ، روانشناسی قیمت گذاری در تجارت الکترونیک، ۴ ایده مختلف برای قیمت گذاری محصول و تبلیغات پیشنهاد شده است. با این حال، قیمت گذاری و تبلیغات A / B تستینگ میتواند مخاطره آمیز باشد چراکه مشتریان ممکن است باور کنند که قیمت گذاری محصولات شما ناعادلانه است . بنابراین توصیه می کنیم برای اجرا تست قیمت گذاری از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

صرف نظر از این که شما تصمیم میگیرید که این تست را اجرا کنید، باید به یاد داشته باشید که یک چیز را در یک زمان تست کنید، اگر در حال تست دکمه CTA هستید برای تغییر متن یا رنگ فقط یکی را انتخاب کنید نه هر دو مورد را .. . اصلاح ویژگی های متعدد تفسیر اطلاعات را سخت خواهد کرد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *