آموزش فعال سازی افزونه AMP در وردپرس

افزونه AMP : با رشد روز افزون استفاده از اینترنت موبایلی و دستگاه های همراه برای وب گردی همواره این احساس نیاز وجود داشت که سایت ها بتوانند برای نسخه های موبایل سریع تر لود شوند و کاربر در انتظار لود شدن سایت نباشد به همین سبب موتور جستجوی گوگل از فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Pages  رونمایی کرد که به معنی صفحات بهینه شده برای موبایل ( شتاب در صفحات موبایل ) است.

با توجه به امار صعودی و رشد بالای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس گوگل سعی دارد تا مدیران سایت ها را به نصب و راه اندازی AMP بر روی سایت وردپرسی خود تشویق نماید،تا بازدیدکنندگان بتوانند سایت های بیشتری را به راحتی در اسمارت فون های خود باز کنند.

اگر شما از ان دسته از وبمستر های هستید که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می توانید با استفاده از یک افزونه قابلیت AMP وردپرس را برای سایت خود فعال کنید.

 

فعال سازی افزونه AMP وردپرس

 

برای نصب این افزونه می توانید به قسمت پلاگین های وردپرس بروید و AMP را در مخزن وردپرس جستجو کنید و افزونه را بعد از نصب فعال سازی کنید.البته بعد از فعال سازی افزونه سایت با amp اجرا می شود ولی به صورت ابتدایی و بدون تنظیمات خاص برای این کنه نسخه بهینه سازی شده سایت را مشاهده کنید کافی است در انتهای ادرس صفحات پسوند پسوند /amp/ یا ?amp=1 را اضافه کنید یعنی آدرس صفحات بهینه شده شما :

  • آدرس عادی : http:// sitename.com/post
  • آدرس AMP : http:// sitename.com/post/amp
  • یا : http:// sitename.com/post/?amp=1

تنظیمات AMP وردپرس بسیار ساده است و به شما کمک میکند تا یک سری تغییرات در ظاهر انجام بدید.برای اینکار وارد بخش “نمایش” یا Appearance در محیط مدریت وردپرس بشید و روی AMP کلیک کنید:

شما میتوانید پس زمینه، متن هدر و رنگ هارو تغییر بدید:

همانگونه که در  مشاهده می کنید صفحه بهینه شده با AMP بدون استایل خاصی و به طور ساده نمایش داده خواهد شد که می توانید با استفاده از تغییرات در کد نویسی قالب به صفحات بهینه خود استایل دلخواه را بدهید.

نکات مهم در مورد  افزونه AMP وردپرس

Category , Tag ها فعلا با این افزونه پشتیبانی نمیشوند و صفحات آن به AMP تبدیل نمیشود.

این افزونه هیچ تنظیماتی ندارد و اگر قصد ایجاد تغییر در قالب بهینه شده را دارید باید با کدنویسی فایلهای قالب را اصلاح کنید.

برخی از قابلیت  های اختصاصی AMP مانند amp-analytics  و amp-ad توسط این افزونه پشتیبانی نمیشوند و باید کد آن را به صورت دستی به قالب اضافه کنید.

این افزونه میتواند سایت شما را به صورت ابتدایی به AMP تبدیل کند و میتواند برای تست قابلیتهای این فریم ورک مفید باشد فقط توجه داشته باشید که ورژن بهینه شده از سایت با ورژن موبایل سایت کاملا متفاوت است و در اصل وقتی شما از AMP وردپرس روی سایت خود استفاده میکنید در اصل سه ورژن متفاوت از صفحات سایت شما موجود است :

  • ورژن اصلی برای کامپیوتر
  • ورژن موبایل برای گوشی های همراه
  • ورژن AMP که بهینه شده برای موبایل است و از ورژن موبایل  سرعت بسیار بالاتری دارد.

جمع بندی کلی:

ابزار google amp یکی از قدرتمند ترین و ساده ترین افزونه های افزایش سرعت و بهینه سازی سایت در تلفن های همراه است که برای خیلی از سایت ها سود مند بوده است.

حتما بعد نصب و فعال سازی AMP وردپرس آن را در تلفن های همراه تست کنید اگر مشکلات زیادی را مشاهده کردید این افزونه را غیر فعال کنید یا از افزونه های کمکی مانند Glue for Yoast SEO & AMP استفاده کنید

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *