انواع گواهی‌نامه‌های SSL: گواهی‌های SGC همراه با جمع بندی

گواهی‌های Server-Gated Cryptography یا SGC

مربوط به زمانی می‌شدند که بنا به مقررات دولت آمریکا مرورگرهایی که در کشورهای خارجی استفاده می‌شدند تنها می‌توانستند رمزگذاری ۴۰ یا ۵۶ بیتی داشته باشند. گواهی SGC به مرورگرها اجازه می‌داد با رمزگذاری ۱۲۸بیتی به سرور صاحب گواهی وصل شوند. این‌ها همه برای اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی بود. بعدها دولت آمریکا این محدودیت صادراتی را لغو کرد و نسل مرورگرهایی که به عمد قابلیت رمزگذاری‌شان محدود شده بود بر افتاد.

این روزها هیچ کس از مرورگرهای قدیمی‌یی که چنین شرایطی داشتند استفاده نمی‌کند -مرورگرهایی مانند IE 5- و دریافت این نوع گواهی‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. با این حال برخی از مراجع صدور گواهی هنوز وانمود می‌کنند گواهی‌های SGC چیزهای ارزشمندی‌اند که باید برای آن‌ها پول بیش‌تری پرداخت. باور نکنید و دنبال تهیه‌ی این گونه گواهی‌ها نباشید.

جمع‌بندی:

به طور خلاصه کل مفاهیمی که برای جمع‌بندی کلی انواع گواهی SSL باید بدانید این‌هاست:

تفاوت قیمت‌ها مربوط به فرآیند تأیید اعتبار شما به عنوان درخواست‌دهنده‌ی گواهی و تفاوت تعداد دامنه‌ها و زیردامنه‌هایی است که می‌توانند با هم از یک گواهی SSL استفاده کنند.

-گواهی ممکن است شما را فقط در سطح دامنه تأیید کند (DV)

-گواهی می‌تواند شما را در سطح دامنه و شرکت/سازمان تأیید کند (OV یا EV).

-گواهی EV نوار آدرس را سبز می‌کند.

-هر گواهی SSL فقط برای یک زیردامنه صادر می‌شود.

-گواهی‌های Wildcard برای هر تعداد زیردامنه قابل استفاده‌اند. ویژگی Wildcard معمولاً با تأییدیه‌ی سطح سازمانی ارایه می‌شود، اما ممکن است آن را شرکتی روی گواهی‌های DV نیز بفروشد.

-گواهی‌های SAN یا UCC برای بیش از یک دامنه قابل استفاده‌اند. با این حال تعداد این دامنه‌ها محدود است. این گواهی‌ها هم معمولاً و نه ضرورتاً با تأییدیه‌ی سطح سازمانی هستند.

-گواهی‌های SGC در دوران ما کارآیی ندارند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *