ثبت دامنه عمومی INFO. (آشناترین کلمه ای که نام دامنه شد) و ویژگی های آن

آشنایی با دامنه‌ی INFO.

دامنه‌ی INFO. یکی از دامنه‌های سطح بالای عمومی نسل دوم اینترنت است و جزو مجموعه دامنه‌هایی بود که به قصد کاهش بار COM. و باز کردن راه برای ثبت دامنه های جدید با اسامی ساده‌تر برای متقاضیان از سال ۲۰۰۱ معرفی گردیدند.

نام INFO کوتاه شده‌ی کلمه‌ی «Information» است و نشان می‌دهد که وب‌سایت‌های ایجاد شده با این دامنه حاوی اطلاعات مفید شخصی، عمومی، خبری یا تخصصی هستند. با این حال ثبت دامنه INFO کاملاً آزاد است و هیچ اجبار یا توصیه‌ای درباره‌ی محتوای سایت‌های وجود ندارد. در واقعیت کلمه‌ی info در بیش از ۳۸ زبان زنده‌ی دنیا به معنی اطلاعات است و قابل درک‌ترین نام دامنه‌ای است که وجود دارد.

از ۷ دامنه‌ای که هم‌زمان عرضه شدند INFO موفق‌ترین آن‌ها بوده و تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دامنه‌ی INFO ثبت شده که آن را به چهارمین دامنه‌ی عمومی پر استفاده تبدیل کرده است. تقریباً همه‌ی برندهای شناخته شده دامنه‌های INFO. خود را نیز ثبت کرده‌اند. در واقع INFO تنها دامنه‌ی سطح بالایی است که از اصل برای استفاده و ثبت نامحدود و برای کلیه‌ی منظورها ایجاد شده است. باقی دامنه‌هایی که امروزه به عنوان دامنه‌ی عمومی می‌شناسیم در اصل برای منظور خاص و با گروه هدف خاص ایجاد شدند.

دامنه‌ی INFO اولین دامنه‌ی عمومی بود که قابلیت پشتیبانی از کاراکترهای بین‌المللی از سال ۲۰۰۳ برای آن ایجاد گردید. رجیستری دامنه‌ی INFO. برای تشویق خرید این دامنه در موارد متعدد پیش‌نهادهای تشویقی و تخفیف‌های ویژه‌ای ارایه کرده است. زمانی بود که این تخفیفات تا حدودی این دامنه‌ها را بدنام کرده بود. عده‌ی زیادی از اسپمرها برای ایجاد سایت‌های نامطلوب خود به دامنه‌های ارزان‌قیمت روی می‌آورند. حتا در حدود سال ۲۰۰۸ شایعات متعددی در مورد جریمه شدن دامنه‌های INFO. توسط گوگل آغاز شد و در یک مورد گزارش‌های از حذف چندساعته‌ی کل دامنه‌های INFO از نتایج جست‌جوی گوگل وجود داشت. با این حال در حال حاضر هیچ شواهد قابل استنادی برای جریمه شدن این دامنه‌ها وجود ندارد و بسیاری از دامنه‌های INFO رتبه‌های عالی در نتایج جست‌جوی گوگل دارند و نمایندگان شرکت گوگل بارها اعلام کرده‌اند که در رتبه‌بندی دامنه‌ها بر اساس پسوند آن‌ها عمل نمی‌کنند.

با وجود این‌که هوز هم گاهی بقایایی از این شایعه‌ها شنیده می‌شود دامنه‌های INFO به خوبی جای خود را باز کرده و در به دست آوردن اعتماد ثبت کنندگان دامنه‌ها موفقیت چشم‌گیری داشته‌‌اند.

مزایای ثبت دامنه‌های INFO.

دامنه‌ی INFO چهارمین دامنه‌ی عمومی محبوب در اینترنت است. نام دامنه‌های INFO به علت آشنایی این کلمه به سادگی در خاطر می‌مانند و البته وجهه‌ی اطلاع‌رسانی به سایت شما می‌دهند.

بسیاری از شرکت‌ها از دامنه‌ی .INFO خود برای تبادل اطلاعات در مورد خدمات و محصولات خود یا مسایل مورد توجه یا نیاز خود یا مشتریان‌شان استفاده می‌کنند.

اگر ثبت دامنه‌ی COM. با نامی که واقعاً می‌خواهید ممکن نیست ثبت دامنه INFO. به همان میزان مفید خواهد بود و البته پیدا کردن نام مورد علاقه‌تان راحت‌تر.

دامنه‌ی INFO. در موارد متعدد با تخفیف ارایه می‌شود که هزینه‌های ثبت دامنه شما را کاهش می‌دهد.

این دامنه‌ها برای ایجاد وبلاگ‌هایی که حالت شخصی کم‌تری دارند گزینه‌ی بسیار مطلوبی به شمار می‌آیند.

واجدان شرایط ثبت دامنه‌های INFO.

هر کسی و از هر جایی و برای هر نوع سایتی می‌تواند دامنه‌ی INFO ثبت کند و محدودیتی از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده برای ثبت دامنه INFO وجود ندارد.

مقررات دامنه‌های INFO.

نام دامنه می‌تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشد.

پس از انقضای دامنه مالک پیشین می‌تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه برای پس گرفتن دامنه‌اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.

این دامنه تا ۴ روز ضمانت برگشت پول دارد. در این مدت پس از ثبت دامنه در صورت پشیمانی می‌توان دامنه را حذف کرد. این حذف مشمول مقداری جریمه است و باقی مبلغ برگشت داده می‌شود.

دامنه‌ی INFO از همه‌ی کاراکترهای بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *