ثبت دامنه عمومی NET. برای فعالان شبکه و اینترنت و ویژگی های آن

آشنایی با دامنه‌ی NET.

دامنه‌ی NET. یکی از دامنه‌های سطح بالای نسل اول است که در سال ۱۹۸۵ معرفی شده و امروزه ثبت دامنه NET به عنوان یک دامنه عمومی معمول است. این نام دامنه از کلمه‌ی «network» گرفته شده و در ابتدا منظور از معرفی آن ثبت دامنه های متعلق به شرکت‌های خدمات اینترنت و زیرساخت شبکه یا شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با حوزه‌ی شبکه بوده است.

با این حال کلمه‌ی شبکه گاهی به معنی آنلاین بودن گرفته می‌شود و این امر باعث شده که دامنه‌های NET محبوبیت بالایی به عنوان یک دامنه‌ی عمومی بین ثبت کنندگان دامنه‌ها داشته باشند و بعد از دامنه‌های COM دومین انتخاب کاربران از میان نام دامنه‌های عمومی باشند. تاکنون ۱۵ میلیون دامنه‌ی NET. ثبت شده است.

کاربردهای دامنه‌ی NET.

هم‌چنان که گفتیم کاربرد ویژه‌ی این دامنه‌ها برای شرکت‌های فعال در زمینه‌ی شبکه و خدمات اینترنت است. این دامنه هویت خود را حفظ کرده و هم‌چنان در میان شرکت‌های خدمات شبکه، مخابرات، زیرساخت و اینترنت رواج کامل دارد.

این دامنه اولین جای‌گزینی است که ثبت کنندگان دامنه در بین نام دامنه‌های عمومی برای دامنه‌ی COM می‌شناسند. پسوند NET مفهوم فعال بودن در اینترنت را به کاربر می رساند.

این دامنه بسیار قدیمی است و اکثر کاربران با آن آشنا هستند. بنابراین انتخاب این نام دامنه می‌تواند در سهولت معرفی سایت‌تان به دیگران مؤثر باشد.

ثبت دامنه NET برای وب‌سایت‌های شخصی با وب‌سایت‌های تجاری‌یی که ارتباطی با خدمات شبکه ندارند کاملاً معمول و پذیرفته شده است.

واجدان شرایط ثبت دامنه‌های NET.

هر کسی و از هر جای دنیا می تواند اقدام به ثبت دامنه های NET کند و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

مقررات دامنه‌های NET.

نام دامنه می‌تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشد.

پس از انقضای دامنه مالک پیشین می‌تواند تا ۴۰ روز برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند. پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه برای پس گرفتن دامنه‌اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.

این دامنه تا ۴ روز ضمانت برگشت پول دارد. در این مدت پس از ثبت دامنه در صورت پشیمانی می‌توان دامنه را حذف کرد. این حذف مشمول مقداری جریمه است و باقی مبلغ برگشت داده می‌شود.

دامنه‌ی NET از همه‌ی کاراکترهای بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *