ثبت دامنه DE. (آلمان)، ویژگی ها و مقررات خاص این دامنه

آشنایی با دامنه‌ی DE.

دامنه‌ی DE. که پس از دامنه‌ی COM. پرکاربردترین دامنه‌ی اینترنتی محسوب می‌شود دامنه‌ی سطح بالای کشوری آلمان است. DE کوتاه شده‌ی کلمه‌ی «Deutschland» است که به زبان خود آلمانی‌های به معنی کشور آلمان است.

این دامنه محبوب‌ترین دامنه‌ی سطح بالای کشوری با بیش از ۱۵ میلیون دامنه‌ی ثبت شده است. پس از DE دامنه‌های کشوری بریتانیا (UK.) و هلند (NL.) قرار دارند. اگرچه در ابتدا دامنه‌های DE ثبت شده حتماً‌ باید از ۳ کاراکتر یا بیش‌تر تشکیل می‌شدند از اواخر سال ۲۰۰۹ این محدودیت برداشته شده و ثبت دامنه‌های تک‌کاراکتری و ۲کاراکتری حرفی یا عددی برای عموم آزاد گردید.

چون الفبای آلمانی تعدادی حرف مختص خود دارد که در الفبای انگلیسی یافته نمی‌شود امکان پشتیبانی از برخی کاراکترهای بین‌المللی در ثبت دامنه‌های DE فراهم شده است.

مزایای ثبت دامنه‌های DE.

برای فعالیت در حوزه‌ی کشورهای آلمانی‌زبان یا منطقه‌ی اروپا ثبت نسخه‌ی DE دامنه‌تن می‌تواند به شما کمک کند.

هم‌چنین اگر به هر دلیلی از جمله برای تبادلات مالی یا جذب شرکای تجاری مایلید هویت وب‌سایت‌تان از منطقه‌ای در اروپا منشأ گرفته باشد ثبت دامنه‌های DE به کار شما می‌آید.

ثبت دامنه‌ی پرکاربردی مانند DE می‌تواند در حفظ حقوق برندتان به شما کمک کند.

اگر نام دامنه‌ی مورد نظرتان را به COM نمی‌توانید ثبت کنید گزینه‌ی بعدی شما می‌تواند DE باشد.

دامنه‌ی DE برای دومین هک نیز در مواردی استفاده می‌شود. دومین هکینگ به ایجاد نام‌های دامنه ابتکاری و بامعنی و کوتاه با کمک گرفتن از همه‌ی تکه‌های نام دامنه گفته می‌شود. مثلاً کلمه‌ی «de» در بیش‌تر زبان‌های لاتین معنی «of» انگلیسی یا کسره‌ی اضافه‌ی فارسی را می‌دهد. که در ترکیب نام دامنه و بقیه‌ی URL که در نوار آدرس مرورگر دیده می‌شود می‌تواند ایجاد معنی کند.

واجدان شرایط ثبت دامنه‌های DE.

برای ثبت یک دامنه‌ی DE باید آدرس ثبت کننده یا رابط تماس مدیریتی (Administrative Contact) دامنه در آلمان باشد. بنابراین اگر خود یا شرکت‌تان آدرسی در آلمان ندارید باید نماینده‌ای (شخص حقیقی یا حقوقی) با آدرس

آلمان پیدا کنید و وقتی دامنه را به نام خود یا شرکت ثبت و با آدرس خودتان ثبت می‌کنید نام و آدرس این نماینده را به عنوان رابط مدیریتی (ادمین) تعیین کنید.

مقررات دامنه‌های DE.

دامنه‌ی DE می‌تواند ۱ تا ۶۳ کاراکتر باشد.

دامنه‌ی DE را فقط می‌توان یک‌ساله ثبت کرد.

دامنه‌ی DE در پنجمین روز آخر ماه منقضی می‌شود. بنابراین اگر یک دامنه را ۱ ژانویه ثبت کنید و دیگری را ۳۱ ژانویه از لحاظ زمان انقضا هر دو دامنه در ۲۷ ژانویه‌ی (ماه ژانویه ۳۱ روزه است) سال بعد منقضی خواهند شد. (دامنه‌ی اول ۲۷ روز اضافه به دست آورده و دامنه‌ی دوم ۵ روز از دست داده است.)

دامنه‌ی DE را فقط می‌توان برای یک سال تمدید کرد.

برای تمدید دامنه‌ی DE باید حتماً پیش از انقضا اقدام کرد. در غیر این صورت به محض انقضا دامنه از مرکز ثبت شما به رجیستری دامنه‌ی DE موسوم به DENIC منتقل (transit) می‌شود و از طرف این رجیستری دستورالعمل لازم برای اقدامات بعدی جهت مدیریت وضعیت دامنه از طریق پست به آدرس‌تان ارسال خواهد شد. این کار از طریق ارایه‌ی یک رمز عبور به مالک دامنه برای ورود به صفحه‌ی transit وب‌سایت رجیستری (DENIC) انجام می‌شود. از این صفحه کاربر می‌تواند یک رمز عبور جدید برای انتقال دامنه به یک مرکز ثبت دریافت کند یا حذف دامنه‌اش را تقاضا نماید. برای تصمیم‌گیری کاربر ۴ هفته فرصت دارد. معمولاً کار کردن مستقیم با رجیستری‌های دامنه‌ها برای ثبت کننده بسیار گران‌تر و وقت‌گیرتر از ثبت و تمدید دامنه از طریق مراکز ثبت و شرکت‌های ثبت داده تمام می‌شود و پروسه‌های اداری دارد. اگر در فاصله‌ی ۴ هفته کاربر در مورد انتقال دامنه به یک مرکز ثبت یا حذف آن اقدامی نکند DENIC مستقیماً مدیریت دامنه را بر عهده می‌گیرد و صورت‌حسابی برای شما ارسال می‌کند.

دامنه‌ی DE ضمانت برگشت پول ندارد. بنابراین اگر پس از ثبت دامنه آن را حذف کنید پولی به ما برگردانده نخواهد شد.

دامنه‌ی DE بلافاصله پس از انقضا از دست‌رس شرکت ثبت دامنه خارج می‌شود و به رجیستری منتقل می‌شود. این دامنه‌‌ی دوره‌ی انتظار تمدید یا بازیابی به معنای مصطلح ندارد.

این دامنه کاراکترهای بین‌المللی در حد زبان‌های اروپایی را پشتیبانی می‌کند.

دامنه‌های DE از ویژگی‌های حفاظت در برابر دزدی، قفل کردن یا معلق کردن ندارند.

دامنه‌های DE امکان محرمانه نگه داشتن اطلاعات whois را ندارند. همه‌ی اطلاعات رابط‌های دامنه در whois دامنه برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

برای انتقال دامنه‌ی DE تنها به کد انتقال احتیاج دارید. در صورت صحت کد انتقال نیازی به تأیید مالک قبلی دامنه یا شرکت ثبت قبلی برای انتقال دامنه نخواهد بود.

کد انتقال دامنه‌ی DE نمی‌تواند شامل کاراکترهای I i O o 0 1 باشد. این کد انتقال باید حد اقل ۸ کاراکتر باشد.

کد انتقال دامنه‌ی DE فقط تا ۳۰ روز معتبر است.

اگر پس از صدور کد انتقال جزییات تماس و مشخصات مال دامنه پیش از انجام انتقال تغییر کند کد انتقال باطل می‌شود.

نام مالک دامنه‌ی DE را نمی‌توان از طریق تغییر جزییات مشخصات ثبت کننده تغییر داد.

دامنه‌ی DE بلافاصله پس از ثبت قابل انتقال است.

حذف دامنه‌های DE باید حتماً با هماهنگی مرکز ثبت انجام شود. در صورتی که دامنه‌ی شما منقضی شود حذف نخواهد شد اما ممکن است بست هبه نوع هاستینگ‌تان از دست‌رس خارج شود. اگر در فاصله‌ای که در نامه‌ی ارسالی DENIC به شما مشخص شده (۴ هفته) برای تمدید دامنه یا حذف آن اقدام نکنید مدیریت دامنه مستقیماً در اختیار DENIC قرار می‌گیرد و برایتان صورت‌حساب صادر خواهد شد. دامنه‌ی DE به هیچ وجه از حذف خودکار در صورت عدم تمدید پشتیبانی نمی‌کند و برای حذف باید به صراحت درخواست داد.

در وارد کردن آدرس و نام ثبت کننده و رابط ادمین دامنه‌ی DE دقت کامل را رعایت کنید. در صورت لزوم ارتباطات رجیستری با شما از طریق این آدرس خواهد بود.

برای تمدید دامنه‌ی DE فقط وقتی می‌توانید اقدام کنید که تا تاریخ انقضای دامنه‌تان کم‌تر از یک سال مانده باشد. دوره‌ی کلی یک دامنه‌ی DE به هیچ وجه نمی‌تواند به مرز ۲ سال برسد. مثلاً اگر دامنه‌ی شما در هر روزی از ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳ ثبت شود تاریخ انقضای آن ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۱۴ خواهد بود. شما از تاریخ ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۱۳ تا ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۱۴ فرصت دارید دامنه‌تان را برای یک سال تمدید کنید. اگر مثلاً دامنه‌تان را روز ۳۱ ژانویه هم ثبت کرده باشید تاریخ انقضای آن هم‌چنان ۲۷ ژانویه‌ی سال بعد خواهد بود. در این حالت بلافاصله بعد از ثبت دامنه می‌توانید برای تمدید ۱ساله‌ی آن اقدام کنید، زیرا ۲۷ ژانویه سال ثبت دامنه (امسال) گذشته است!

پیش از ثبت دامنه‌ی DE باید زون مربوط به دامنه‌ی مورد نظر را در نیم سرورهایی که قرار است برای دامنه‌ی ثبت شده استفاده شوند ایجاد کنید و بعد برای ثبت دامنه اقدام کنید. بعضی شرکت‌های ثبت به شکل اتوماتیک زونرکوردهای مربوط را ایجاد می‌کنند تا مشکلی در جریان ثبت پیش نیاید. تا زمانی که مشکل حل نشود امکان ثبت دامنه پیش از تغییر DNS یا مشخصات مالک دامنه باید مطمئن شوید که نیم سرورهای جدید زون مربوط به دامنه‌ی DE را از قبل دارند یا زون مربوطه در نیم سرور مشخص شده وجود دارد.
در صورتی که نیم سرورها زون مربوط به دامنه را نداشته باشند ثبت دامنه انجام نمی‌شود. تا ۳۰ روز می‌توانید مشکل را رفع کنید سپس مجدداً در فرم ثبت دامنه تقاضای چک کردن وضعیت را بکنید تا ثبت دامنه تکمیل شود. در غیر این صورت پس از ۳۰ رو دامنه حذف می‌شود.

نیم سرورهای استفاده شده برای یک دامنه‌ی DE باید IPی اختصاصی داشته باشند.

دامنه‌های DE از IPv6 پشتیبانی نمی‌کنند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *