درباره ۳g | مودم ۳G| 3G چیست ؟ | ۳G modem| مودم تری جی

درباره ۳G :

نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‏باشد. برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را فراهم می‏سازد.

اولین شبکه نیمه تجاری ۳G توسط NTT DoCoMo در ژاپن به نام FOMA و در ماه می ۲۰۰۱با تکنولوژی W-CDMA راه‌اندازی شد. و بعد از چندین ماه، همین شرکت ژاپنی، شبکه تجاری خود را در اکتبر ۲۰۰۱ به این تکنولوژی مجهز کرد. همچنین ۲ ماه بیشتر نگذشته بود که در ژانویه سال ۲۰۰۲ شرکت SK Telecom در کره‌جنوبی به عنوان دومین شرکت تجاری از این تکنولوژی بهره برد و بعد از چندین ماه، این تکنولوژی در بسیاری از اپراتورهای بزرگ تلفن‌همراه دنیا (اعم از آسیای شرقی، اروپا و آمریکا) همه‌گیر شد. جالبه بدونید که اولین اپراتور در آمریکا از ۳G استفاده کرده بود شرکت شبکه‌های Monet بود که بعدها ورشکست شد و دومین شرکت هم شرکت معروف Verizon در اکتبر ۲۰۰۳ بود.

نسل سوم به صدا به چشم اطلاعات دیجیتال مینگرد. در این نسل، آنچه منتقل میشود data است، خواه آن data صدای من و شما باشد که با تلفن با هم صحبت میکنیم، و یا اطلاعات موجود در یک سایت اینترنت، یا یک پیام کوتاه و غیره. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل میشود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفنهای نسل سوم پیش بینی شدهاست، امکاناتی از قبیل تلفنهای تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

بر اساس اصول فیزیکی، پوشش هر ایستگاه تلفن نسل سوم بر اساس میزان استفاده مردم از پهنای باند آن برای برقراری تماسهای تلفنی، مرور صفحات وب و یا گوش دادن به موسیقی کاهش می یابد. این بدین معنی است که ایستگاههای پایه نسبت به قابلیتهای موجود در حال حاضر که با بدگمانی در مورد دکل های موبایل دیده می شود به مراتب مستحکم تر و پایدارتر بسته خواهند شد.

برچسب ها: ,

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *