ساخت منوی متفاوت در وردپرس

اگر سایت و یا انجمن های وردپرس دارید، شاید شما بخواهید منوهای متفاوتی را برای اعضای سایت تان ایجاد کنید. در این بین ممکن است برای اعضایی که وارد سایت شده اند، لینک هایی برای ورود به پروفایل کاربری و ورود به سایت قرار دهید. یا اینکه برای افرادی که هنوز در وب سایت عضو نشده اند لینکی جهت ثبت نام در سایت قرار دهید. در این مقاله شما با روشی جهت ساخت منوی متفاوت در وردپرس برای اعضای سایت خود آشنا می شوید.

ساخت منوی متفاوت در وردپرس برای اعضای سایت

برای اینکه کاربرانی که به عضویت وب سایت شما در نیامده اند،نتوانند این لینک را مشاهده کنند، بهتر است از روش این آموزش برای ساخت منوی متفاوت برای اعضای سایت استفاده نمایید.

ساخت چندین منو در وردپرس

در وردپرس اگر قالب تان فقط یک محل برای ایجاد منو دارد، شما می توانید چندین منوی متفاوت برای همان محل ایجاد کنید. حال برای ایجاد منوی متفاوت برای اعضای سایت به بخش نمایش و فهرست ها بروید. سپس دو فهرست با عنوان logged-in و logged-out ایجاد کنید.

بعد از ساخت منوهای مورد نظر باید قطعه کد زیر را به فایل های قالب وردپرس سایت اضافه کنید. به فایل functions.php بروید و کد زیر کپی نمایید:

function my_wp_nav_menu_args( $args = '' ) {
  
if( is_user_logged_in() ) {
    $args['menu'] = 'logged-in';
} else {
    $args['menu'] = 'logged-out';
}
    return $args;
}
add_filter( 'wp_nav_menu_args', 'my_wp_nav_menu_args' );

حال کاربرای که وارد سایت شده اند، می توانند منوی logged-in را مشاهده کنند. اما برای کاربرانی که هنوز ثبت نام نکرده اند و یا وارد سایت نشده اند، منوی متفاوتی نمایش داده می شود.
با کمک این روش می توانید دو منوی متفاوت ایجاد کنید و به راحتی این منوها را برای اعضای سایت خود شخصی سازی نمایید. در این صورت می توانید به راحتی لینک ورود و خروج از مدیریت وردپرس را به منوی سایت اضافه کنید. اما برای دوستانی که خواهان استفاده از کدهای وردپرس نمی باشند، می توانند از افزونه هایی که در این زمینه می باشد، استفاده کنند.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *