صفحات خطا و چگونگی تغییر انها (ERROR PAGES)

تا به حال همه ی ما یکی از ورژن های صفحات وب هنگامی که امکان Load سایت وجود ندارد را دیده ایم.کد های HTTP که وضعیت خطا را در صفحه ی مورد نظر را نشان میدهند (برای مثال ارور 404، 500 و …) میتوانند به راحتی باعث از دست رفتن بازدید سایت شما و مهمتر از ان منفی شدن SEO وب سایت و در نتیجه کاهش در امد شوند.این ارور ها همیشه وجود دارند و اجتناب از ان ها غیر ممکن به نظر میرسد .پس بهترین کار Edit کردن این صفحات است تا به هنگام بروز مشکل صفحه ی دلخواه ما را نمایش دهند تا شاید برای بازدیدکننده کمی خوشایندتر به نظر رسد !

404-error

پر بازدیدترین اروری که در صفحات وب دیده میشود معمولا ارور 404 است.اما ارور های دیگری نیز هستند که عضوی از همین خانواده محسوب میشوند و احتمالا تا به حال با ان ها برخورد داشته اید از جمله :

  • Wrong Page: این ارور از خانواده 404 error page میباشد و به کاربر یا بازدید کننده اخطار میدهد که صفحه ی مورد نظر وجود خارجی ندارد(و یا ادرس ان تغییر پیدا کرده است)
  • Bad Request: این ارور از خانواده ی ارور های 400 میباشد که در هنگامی که درخواست شما نامعتبر باشد مشاهده میگردد (400 error page)
  • Authorization Required: این ارور به ارور 401 معروف است و هنگامی نمایش داده میشود که درخواست شما از نظر دستوری درست باشد (صفحه مورد نظر وجود داشته باشد) اما اطلاعات و پارامترهای وارد شده (برای مثال یوزر و پسورد) صحیح و معتبر نباشند.
  • Forbidden: این ارور یک ارور 403 میباشد و مانند ارور 401 هنگامی که درخواست شما از لحاظ دستوری صحیح باشد نمایش داده میشود،با این تفاوت که بنا بر محدودیت ها و permission هایی که ادمین سرور بر روی ان فایل ایجاد کرده است شما اجازه دسترسی و مشاهده ان صفحه را نخواهید داشت .به همین دلیل ارور Forbidden برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • Internal Server Error: این ارور بر خلاف 4 ارور پیشین که همگی از خانواده ی 404 بودند از خانواده ی ارور 500 میباشد.این ارور هنگامی که در سرور مشکل غیرمنتظره ای پدید اید نمایش داده میشود. برای مثال وجود تداخل در کد های سایت شما میتواند باعث نمایش ان گردد.

ویرایش ERROR PAGE ها از طریق Cpanel 

ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود (Cpanel) شوید، سپس از تب Advanced بر روی گزینه Error Pages کلیک کنید.

cpanel-error-pages

در صفحه ی بعدی دامنه ای که قصد تغییر ERROR PAGE های ان را دارید انتخاب نمایید و ارور مدنظر خود را گزینش نمایید.(با کلیک بر روی گزینه Show All HTTP Error Status Codes میتوانید ارور های بیشتری را برای ویرایش مشاهده نمایید).

cpanel-custom-error-pages

پس از انتخاب ارور مدنظر ، سی پنل برای شما صفحه ای را نمایش خواهد داد که در ان اجازه ی ویرایش کد های HTML به کدهای مورد علاقه کاربر داده شده است.

cpanel-404-error-page

پس از تغییر کدهای HTML ، بر روی گزینه Save کلیک نمایید تا تغییرات ذخیره گردند.

 

 

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *