فعال کردن فشرده سازی gzip در cPanel

فشرده سازی gzip می تواند صفحات وب درخواستی را فشرده کرده و به درخواست کننده ارسال کند، اینکار باعث کاهش حجم صفحات وب، کاهش پهنای باند مصرفی و افزایش سرعت وب سایت می شود. هاست هایی که با سیستم cpanel مدیریت می شوند می توانند براحتی با استفاده از mod_deflate آپاچی سرور اطلاعات را فشرده سازی کنند. اگر وب سایت شما نیز از سیستم مدیریت سی پنل استفاده می کند و همچنین سرویس دهنده شما mod_deflate را فعال کرده باشد، شما براحتی می توانید فشرده سازی صفحات را فعال سازید.

برای این کار وارد cPanle شوید، سپس در بخش “Software / Services روی “Optimize Website کلیک کنید.

gzip1

شما با دو گزینه compress all content و compress the specified MIME types و یک فضای متنی جهت مشخص کردن MIME Type های انتخابی مواجه می شوید که با انتخاب هر کدام از گزینه ها و کلیک Update Settingsفشرده سازی فعال میشود.

gzip2

در حالت ۱: کلیه فایل های روی سایت شما هنگام درخواست فشرده می شوند

 در حالت ۲:  فقط فایل های که MIME type آنها را وارد کرده اید فشرده می شوند.

و در آخر بر روی “Update Settings” کلیک کنید.

نکته:

برخی MIME type های ممکن عبارتند از :  text/html, text/plain, text/xml, text/css, text/javascript, application/javascript, application/xhtml+xml, application/xml, application/rss+xml, application/atom_xml, application/x-javascript, application/x-httpd-php, application/x-httpd-fastphp, application/x-httpd-eruby و image/svg+xml.

5 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *