موارد استفاده از گواهی SSL

چرا باید از گواهی‌نامه SSL در وب‌سایت استفاده کرد؟

اگر یک فروشگاه مجازی دارید، یا یک وب‌سایت بانک‌داری الکترونیکی، یا هر گونه وب‌سایت دارای خدمات الکترونیکی، ممکن است مشتریان به سبب نگرانی از محرمانگی و امنیت اطلاعات‌شان وب‌سایت شما را ترک کنند. یک سرور با گواهی SSL مختص خود که توسط یک مرجع رسمی صدور گواهی‌نامه SSL که مختصراً به نام CA شناخته می‌شود صادر شده باشد به کاربران اطمینان می‌دهد که سرور، دامنه و وب‌سایت را همان سازمان یا شرکتی اداره می‌کند که در وب‌سایت ادعا شده و محتوا و فعالیت اقتصادی وب‌سایت قانونی است.

گواهی SSL را برای طیف وسیعی از تراکنش‌های الکترونیکی می‌توان استفاده کرد، از جمله:

ایمیل

تجارت الکترونیک

اپلیکیشن‌های گروهی وب

انتقال وجه الکترونیکی

برای مثال مشتری‌ ای که در یک فروشگاه الکترونیکی خرید می‌کند برای تأیید هویت فروشگاه یا درگاه پرداخت و محتوایی که وب‌سایت نمایش داده است نیاز به مشاهده‌ی گواهی SSL سرور دارد. بدون تأیید اعتبار سرور خریدار نمی‌تواند به سیستم فروش سایت اعتماد کند و اطلاعات حساسی نظیر شماره‌ی کارت اعتباری خود را در وب‌سایت و از بستر اینترنت وارد کند.

مسأله فقط تمایل مشتری و بازدیدکننده‌ی وب‌سایت به اطمینان به فرآیند طی شده برای انتقال اطلاعاتش نیست. خاصیت اصلی گواهی SSL این است که با کمک یک جفت کلید رمزگذاری عمومی و خصوصی اطلاعات انتقال داده شده را به رمز در می‌آورد و از دست‌رس متجاوزان فضای آنلاین دور نگه می‌دارد. به همین دلیل برای هر درگاه پرداخت و وب‌سایت بانک‌داری اینرنتی نصب یک گواهی SSL معتبر روی سرور هاست ضرورت دارد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *