چگونگی معرفی وب سایت به موتورهای جستجو

این مقاله شامل چهار راهکار آسان برای معرفی وب سایت به موتور جستجوی گوگل و افزایش رتبه صفحات خود در نتایج جستجو می باشد. با اینکار گوگل همواره سایت شما را لیست (Index) کرده و موجب جذب ترافیک هرچه بیشتر در وب سایتتان می گردد…

اگر وب سایتی که به تازگی طراحی و آپلود نمودید در نتایج جستجو در موتور جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود، می توانید از چهار راهکار ارایه شده در این مقاله استفاده نمایید تا وب سایت خود را به گوگل معرفی کنید. با این کار روبات های گوگل (Google Spider) را قادر خواهید ساخت تا بتوانند در صفحات شما جستجو کرده و گوگل با توجه به اطلاعات به دست آمده وب سایت شما را در لیست های خود قرار دهد.

businesswebsite

نقشه سایت (Site Map)  خود را بسازید

ساده ترین راه برای ساخت این ابزار ایجاد یک حساب کاربری Web master در گوگل می باشد. اگر مالک وب سایتی هستید می توانید به سادگی به آدرس www.google.com/webmasters مراجعه کرده و از این سرویس رایگان استفاده کنید. بعد از ثبت نام در این سرویس و ورود به حساب کاربری خود می توانید با کمک راهنمایی های درج شده به راحتی نقشه سایت خود را بسازید و سپس آن را به گوگل اعلام نمایید. نقشه سایت یک فایل XML است که دارای لینک هایی به قسمت های متعدد وب سایت در صفحات مختلف می باشد.

web-site-structure-map

محیط کاربری Webmaster به مالکین وب سایت کمک می کند تا نحوه کار وب سایت خود را بهتر درک کرده و بتوانند خطاهای احتمالی پیمایشگرهای وب (Crawler) را شناسایی و رفع کنند و ایده های مفیدی درباره چگونگی تعریف کلید واژه های مورد استفاده توسط کاربران را بدست آورید.

 

لینک دهنده ها (Backlinks)

 یکی از مشکلات بزرگی که اکثر سایت های تازه ساخته شده دچار آن هستند، ایزوله بودن وب سایت در فضای اینترنت می باشد. چنین سایت هایی هیچ گونه لینک خارجی ندارند و هیچ لینکی در وب سایت های دیگر به آن ها اشاره نمی کند. که این امر باعث می شودکه پیماشگرهای وب (Crawler) حتی از وجود چنین سایت هایی مطلع نشوند.

بهترین راهکار برای رفع این مشکل، ارسال نام وب سایت به دایرکتوری های محلی است. به عنوان مثال برای سایتی که در کشور نیوزیلند فعالیت می کند ، بهترین راه ارسال نام آن به دایرکتوریهای رایگان نظیر NZS.comمی باشد. با اینکار روبوت های پیمایشگر وب میتوانند وب سایت شما را در لیست های موجود ببینند و سپس به لیست نمودن صفحات آن بپردازند. با توجه به محل فعالیت وب سایت خود می توانید دایرکتوری های مناسب و رایگان را در اینترنت جستجو و پیدا کنید.

همچنین قابل ذکر است که گوگل برای سایت هایی که توسط پیمایشگرها یافت شوند، ارزش بیشتری قائل می شود. شما نیز می توانید آدرس سایت خود را از طریق آدرس زیر به طور مستقیم برای گوگل ارسال نمایید.

www.google.com/addurl

اطلاعات و محتوای با کیفیت

 تهیه محتوای با کیفیت بالا کار ساده ای نیست اما لازم است بدانید تا در صورتیکه وب سایت شما دارای اطلاعات منحصر بفرد و ارزشمندی باشد که توضیحات مفیدی را در مورد محصولات یا خدمات شما به کاربران ارایه دهد، موتورهای جستجو نیز از آن مطلع شده و با افزایش رتبه صفحه شما در نتایج جستجو، تشویقتان می کنند.

اطلاعات مفید و با کیفیت در وب سایت می تواند بازدیدکنندگان معمولی را تبدیل به مشتریانی سود آور برای شما تبدیل کند. آن ها همچنین می توانند باعث جذب لینک های خارجی به وب سایت شما شوند، به صورتی که سایت های هم رشته دیگر، آدرس شما را به عنوان منبعی معتبر معرفی نمایند. هر لینک خارجی که به وب سایت شما اشاره کند به عنوان یک امتیاز مثبت توسط گوگل به شمار خواهد رفت.

هیچ گاه از درج لینک سایت های معتبر در وب سایت خود دریغ نکنید. بسیاری به غلط تصور می کنند که به این صورت باعث تبلیغ رایگان سایرین می شوند، اما باید در نظر داشته باشید تا با این کار در دراز مدت می توانید یک رابطه همسایگی مناسب با سایت های پر بازدید به وجود آورید.

 

شروع به نوشتن بلاگ کنید !

وردپرس

صرف نظر از ابعاد کسب و کار و رشته صنعتی که درآن فعالیت می کنید و ابعاد جغرافیایی که تجارت شما را محدود می کنند، با ایجاد یک بلاگ می توانید آثار مفیدی را در کسب و کار خود ایجاد نمایید. اگر بتوانید برتری محصولات خود را در قالب بلاگ به کاربران معرفی کنید، حتما برنده خواهید بود.

گوگل به منابع اطلاعاتی علاقه زیادی دارد که بلاگ نیز یکی از آن هاست. شما می توانید همواره از آخرین تحولات و مراحل تولید در رشته خود سخن بگویید که اینکار بعد از مدتی موجب تبدیل شدن شما به یک مرجع معتبر در گروه کاریتان و جذب پیروان با وفایی می گردد که همواره به اطلاعات شما اعتماد دارند و خود نیز به اشتراک اطلاعات مفید در سایت کمک می کنند.

WordPress یکی از ابزارهای رایگان فوق العاده مفید است که هم اکنون به عنوان بهترین نرم افزار بلاگینگ در دنیای سایبری شناخته می شود.با استفاده از این نرم افزار، هر بار که مقاله جدیدی را در بلاگ خود اضافه می کنید، درخواستی (Ping) به موتورهای جستجو ارسال می شود و با اینکار پیمایشگرها مجددا به سایت شما آمده و اطلاعات خود را بروز می نمایند.اگر در مورد کسب و کار خود جدی هستید و پیشرفت هدف نهایی شماست، سرمایه گذاری بر روی نام دامین و میزبانی برای راه اندازی یک سیستم بلاگینگ قوی با وردپرس می تواند نتایج ارزشمندی را به همراه داشته باشد و اعتبار شما را نزد کاربران افزایش دهد.

 منبع :

 http://www.nzs.com/website-resources/search-engine-optimisation/introducing-your-website-to-google/

2 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *