کد تنظیمات فعال سازی اینترنت 3G ایرانسل

از این پس مشترکین ایرانسل تجربه‌ ای بسیار متفاوت از اینترنت همراه خواهند داشت. شرکت ایرانسل به عنوان اپراتور دارای پوشش سراسری شبکه، بهره‌برداری آزمایشی از نسل‌های ۳ و ۴ اینترنت را در بستر تلفن همراه ارائه نموده است.

3g-irancell

کد تنظیمات اینترنت تری جی 3g ایرانسل / اندروید

بدین ترتیب، بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه‌اندازی یا فعالسازی، صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش، می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید، علامت‌های 3G ،H+ ،H و حتی 4G و LTE روی نمایشگر تلفن همراه نشان می‌دهد که شما در شبکه اینترنت پهن باند همراه هستید.

لازم به ذکر است که با توجه به سرعت بالای اینترنت در بستر نسل های بالاتر اینترنت همراه، مشترکین می‌توانند با خرید بسته‌های افزایشی مقرون به صرفه، نسبت به مدیریت هزینه‌های خود اقدام کنند.

تنظیمات لازم برای استفاده از نسل سوم اینترنت 3g

3g irancell

ابتدا با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی، بررسی کنید که تنظیمات مربوط (3G/ WCDMA) در تلفن همراه شما فعال می باشد یا خیر. در صورت فعال نبودن می توانید به یکی از روش های زیر نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید:

تنظیمات خودکار سرویس 3G

برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار، کد *۱۳۰*۳*۶# (از راست به چپ وارد نمایید ) را شماره گیری نمایید تا ظرف چند لحظه، تنظیمات برای شما ارسال شود. همچنین می توانید با کلیک بر اینجا تنظیمات مورد نظر را دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که تمام گوشی‌هایی که تنظیمات GPRS بر روی انها انجام شده است، درصورت پشتیبانی از 3G، قابلیت کارکرد در این شبکه را دارا بوده و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست.

تنظیمات دستی سرویس 3G ایرانسل

اکثر گوشی‌های استاندارد موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل (GPRS) را دارند. درصورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات به صورت دستی انجام شود.

config 3g irancell

سیستم عامل Android نسخه ۴ و به بالاتر

۱. از طریق دکمه منو (Menu) و یا گزینه برنامه های کاربردی (Apps)،گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب نمایید.

۲. گزینه بیشتر… (More…) را انتخاب نمایید.

۳. قسمت شبکه های تلفن همراه (Mobile networks) را کلیک نمایید.

۴. در صفحه ذیل گزینه داده ها فعال شد (Date enabled) می بایست تیک داشته باشد سپس بر روی گزینه دسترسی به نام نقاط یا نام های نقطه دستیابی (Access Point Names ) کلیک کنید.

۵. از طریق دکمه منو APN جدید (New APN) را انتخاب کنید.

۶. در پنجره باز شده در قسمت نام ( (Name کلمه Irancell-GPRS و در قسمت APN کلمه mtnirancell را تایپ کنید.

(در برخی از گوشی‌ها می‌بایست در قسمت درگاه (port)، عدد ۸۰۸۰ قرار داده شود)

۷. از طریق دکمه منو گزینه ذخیره (Save) را انتخاب نمائید.

8 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *