کلود فلر CloudFlare چیست؟ همه چیز در مورد Cloud Flare

Cloud Flare سرویسی برای افزایش سرعت بارگذاری و بهبود عملکرد افزایش امنیت سایت ها می باشد، با کلود فلر یک سایت ۴۰% سریعتر بارگذاری می شود، ۶۰% پهنای باند کمتری استفاده می کند و ۶۵% درخواست های کمتری دارد و امنیت سایت نیز افزایش پیدا می کند، به نوعی سرویس CloudFlare خدمات CDN را با امکانات پیشرفته و بیشتر به شما ارئه می دهد.

cloudflare

از جذابیت های این سیستم برای سایت هایی است که نگران هستند بازدیدکنندگان را زمانی که سرورشان از دسترس به هر دلیلی خارج شد از دست بدهند، این سیستم زمانی که سرور شما از دسترس خارج شده باشد و سایت شما به هر دلیلی در دسترس نباشد به کمک شما می آید و سایت شما را همچنان نمایش خواهد داد! تا زمانیکه سرور شما به حالت عادی بازگردد. همچنین این سیستم از ورود روبات های مخرب و نفوذگر و فعالیت های تهدید آمیز جلوگیری خواهد کرد. در حقیقت در این سیستم سایت شما در پشت CDN سرویس قرار گرفته و کسی قادر به دیدن آی پی شما به صورت مستقیم نخواهد بود.

در اصل وقتی وب سایتی با Cloud Flare تنظیم شود تمامی ترافیک آن سایت از شبکه وسیع این شرکت عبور میکنند.
کلود فلر انتقال اطلاعات سایت شمارا بهینه سازی می کند تا سرعت باز شدن صفحات سایت شما بیشتر شود همچنین از تهدید های امنیتی و مشکلاتی که باعث می شوند منابع سرور و پهنای باند شما هدر روند، جلوگیری می کند.

 تمامی افراد میتوانند از سرویس CloudFlare استفاده کنند و این خدمات دارای پلان رایگانی می باشند که در عرض چند دقیقه می توان تنظیمات آن را انجام داد.

شاید شما هم از جمله کسانی بوده باشید که از این سرویس استفاده می کنند یا تجربه استفاده از آن را قبلا داشته اید، اکثر کاربران کلودفلر را به عنوان یک محافظ در مقابل حملات دیداس (DDoS Protection) می شناسند. اما کلوفلر  این سرویس را به چه قیمتی در اختیار کاربران می گذارد؟ رایگان؟

اگر به وب سایت کلود فلر (https://www.cloudflare.com) مراجعه کنید خواهید دید که سرویس های این سایت دارای ۴ پلان می باشند!

بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند که پلان رایگان هم می تواند جلوی حملات دیداس را بگیرد و  IP وب سایت را مخفی کند ولی حتی پلن دوم این سایت که ماهیانه ۲۰$ دلار فروخته می شود نیز دارای DDoS protection نیست! پلن سوم با نام Business دارای DDoS Protection می باشد که این پلن ماهیانه ۲۰۰$ هزینه در پی خواهد داشت.

ویژگی های پلان رایگان:

اولین ویژگی خوب پلان رایگان این سایت بهینه سازی خروجی HTML سایت می باشد که باعث افزایش سرعت لود خواهد شد (به گفته کلود فلر)،  سایت شما به صورت اتوماتیک کش می شود وبرای فراخوانی فایل ها از یک سیستم CDN استفاده می کند تا بهترین و سریعترین زمان لود را متناسب با موقعیت جغرافیایی بازدید کننده داشته باشد.

البته این پلان رایگان از نظر امنیتی نیز پلن رایگان دارای امکاناتی می باشد، این موارد امنیتی شامل یک صافی برای عبور درخواست ها به سمت سرور شما می باشد که محبوبترین استفاده آن می تواند جلوگیری از SQL injection باشد که البته صد درصد نیست و در مقابل یک برخی حملات عمومی و شایع می تواند مفید و خوب باشد همچنین می توانید آی پی های دسته ای کاربران را از مشاهده وب سایت منع کنید، البته یک ویژگی هم مبنی بر DDoS protection برای این پلن ارائه شده که در سطح لایه ۷ می باشد و تا حد بسیار کمی در مقابل حملات HTTP , TCP مقاومت نشان می دهد که البته بسیار ناچیز می باشد و در این خصوص نتوانسته کاربران را راضی نگه دارد چرا که با کوچکترین حمله سایت شما از دسترس خارج می شود.

مهم ترین ویژگی های کلود فلر عبارتند از:

  1.  بهینه سازی محتوا‌ی وب
  2.  افزایش امنیت
  3.  آمارگیری و امکان برسی ترافیک سایت

البته کلود فلر میتواند برای برخی از کاربران گزینه مناسبی نباشد مانندطراحان وب که میخواهند تغییرات را بصورت آنی ببینند.

تکنولوژی CloudFlare چگونه کار میکند ؟

CloudFlare شبیه به برنامه واسطه‌ای بین کاربر داخلی شبکه و اینترنت است که قابلیت‌های فراوانی در راستای حفظ امنیت، نظارت مدیریتی، کنترل کاربران و سرویس‌های ذخیره سازی دارد، به این معنی که سایت شما بخشی از جامعه CloudFlare است. ترافیک وب سایت شما توسط شبکه های جهانی وب root می شود. شبکه CloudFlare کپی نزدیک تر از فایلهای استاتیک شما برای بازدید کندگان شما قرار میدهد. پس این بدان معناست که فایل های شما بسیار سریعتر از قبل به دست بازدید کنندگانتان خواهد رسید. منابع مختلفی همانند CSS ها و JavaScript ها و عکس ها در این سیستم کش cache می شود.  شما برای استفاده از این سیستم، نباید پسوند فایلی را تغییر دهید. تکنولوژی CloudFlare به طور اتوماتیک تصمیم میگیرد که کدام یک از منابع شما بر حسب پسوندشان باید cache شوند همچنین مطالب داینامیک سایت ها کش “cache” نمی شود. همچنین CloudFlare تمامی درخواست ها را به صورت فشرده درخواهد آورد، شبکه CloudFlare از هر نوع تهدیدی جلوگیری می کند و روبات های سواستفاده گر را قبل از این که آنها به سرور شما آسیب برسانند محدود می کند، این بدان معناست که پهنای باند کمتر و همچنین منابع کمتری از هاست شما استفاده خواهد شد.

دیتاسنتر هایCloudFlare در کجا قرار دارند ؟

به گفته کلود فلر شبکه این شرکت در حال حاضر در ۱۰ مکان مختلف: San Jose (US) ، Los Angeles (US) ، Chicago (US) ، Washington DC (US) ، New Jersey (US) ، Dollas ، Amesterdam ، Paris HongKong و Tokyo قرار دارد. در هر کدام از این نودها CloudFlare اعمال جلوگیری از ربات های سو استفاده می کند و تمامی این نودها کش می کنند.

چه نوع سایت هایی از CloudFlare می توانند استفاده کنند ؟

اکثر سایت ها می توانند از CloudFlare استفاده کنند. CloudFlare برای هر دو نوع سایت استاتیک و داینامیک قابل استفاده است. CloudFlare نمی تواند جانشینی مناسب برای سایت هایی که پخش کننده فایل های صوتی و تصویری باشد، این بدان معناست که فایل های صوتی و تصویری پشتیبانی نمی شود اما اگر شما از سایت هایی که فایل های صوتی و تصویری به اشتراک می گذارند استفاده کنید آنگاه با این سیستم هماهنگی دارید.

وب سایت من از SSL استفاده می کند من چه کاری باید انجام دهم ؟

اگر سایت شما از SSL استفاده می کند نیز شما می تواند از این سیستم استفاده کنید، تنها لازم است تا چند مرحله را اضافه تر طی کنید (اگر SSL شما بر روی ریشه دامنه (root) یا (www) فعال می باشد لازم است تا سرویس خود را به Pro ارتقا دهید.

آیا CloudFlare ریشه دامنه من را تسریع و محافظت میکند ؟

CloudFlare تنها می تواند CNAME ها را تسریع و حفاظت کند، تا زمانی که ریشه دامنه شما به صورت A رکورد باشد بهتر است تا ترافیکتان را به www از طریق htaccess. انتقال دهید اگر شما ترافیکتان را منتقل نکنید آنگاه هر ترافیک به سمت www سایت شما (www.mydomain.com) توسط CloudFlare تسریع و محافظت خواهد شد و در آمار نمایش داده می شود و هر ترافیکی که به سمت mydomain.com باشد توسط CloudFlare پشتیبانی نخواهد شد.

3 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *