گواهینامه SSL رایگان CloudFlare

گواهینامه SSL رایگان CloudFlare:

گواهینامه SSL رایگان CloudFlare

قبل از هر چیز به معرفی انواع گواهینامه های SSL ارائه شده توسط CloudFlare میپزدازیم :

گواهینامه اس اس ال انعطاف پذیر یا Flexible SSL

با استفاده از گواهینامه رایگان Flexible SSL یک کانکشن رمز گذاری شده یا به عبارتی Encrypt شده با پروتکل HTTPS  بین کاربر و وب سایت (وب سرور) شما برقرار خواهد شد، کانکشن بین کلاودفلیر و وب سایت شما همچنان غیر امن و از طریق http برقرار خواهد بود.  برای استفاده از این گواهینامه SSL نیازی به وجود و یا نصب هیچ گواهینامه حقیقی  و یا حتی غیر حقیقی و امضا نشده SSL بر روی سرور خود ندارید و کاربران سایت شما به سادگی قادر به باز کردن سایت با HTTPS و مشاهده آیکون lock روی مرورگر خواهند بود. تنها مشکل استفاده از این سرویس، باز نشدن سایت در بعضی از ورژن های بسیار قدیمی اینترنت اکسپلورر است. در بعضی از اسکریپت ها برای استفاده از این نوع اس اس ال رایگان نیاز به نصب پلاگین های مربوطه خواهید داشت. برای مثال اگر از وردپرس استفاده میکنید، نصب این پلاگین ضروری خواهد بود :

پلاگین CloudFlare طراحی شده توسط تیم رسمی کلاودفلیر

گواهینامه اس اس ال کامل یا CloudFlare Full SSL

سرویس Full SSL در ابتدای معرفی توسط CloudFlare رایگان نبود و در پلن Pro ارائه میشد ولی خوشبختانه مدتیست که از لیست سرویس های پولی خارج شده است. با استفاده از سرویس اس اس ال رایگان CloudFlare Full SSL ارتباط و کانکشن بین کاربر و سایت و همچنین بین CloudFlare و سایت کاملا امن و از طریق پروتکل HTTPS خواهد بود. برای استفاده از سرویس Full SSL وجود یک گواهینامه غیر واقعی یا اصطلاحا امضا نشده توسط کاربر ضروری است. در واقع کلاود فلیر حقیقی بودن یا نبودن گواهینامه اس اس ال مورد بحث را بررسی نخواهد کرد.

گواهینامه اس اس ال Full SSL (strict) CloudFlare

این سرویس به دلیل رایگان نبودن و از طرفی نیاز داشتن به یک گواهینامه ولید SSL موضوع بحث ما نخواهد بود.

گواهینامه SSL رایگان CloudFlare

چند نکته ساده ولی مهم در رابطه با سرویس SSL رایگان CloudFlare وجود داره که در ادامه توضیح خواهم داد.

  • سرویس رایگان SSL ارائه شده توسط CloudFlare روی دامنه ملی دات آی آر قابل استفاده نیست.
  • در صورت استفاده از سرویس Flexible SSL حتی نیاز به ایجاد تغییر در VHOST ها نیست.
  • در صورت استفاده از سرویس Full SSL حتما باید کلیه VHOST ها ویرایش شده و پورت آن ها از ۸۰ به ۴۴۳ تغییر کنید و در غیر این صورت سایت از دسترس خارج خواهد شد.
  • در صورت استفاده از SSL رایگان CloudFlare سایت شما با هر دو پروتکل http و https قابل دسترس است. در صورتی که تمایل به باز شدن سایت فقط با SSL را دارید میتوانید از طریق .htaccess و یا nginx.conf ریرایت های مورد نظر را اضافه کنید یا از قسمت Page Rules پنل کلاودفلیر روی گزینه Always use https کلیک کرده و رول های مربوط به ریدایرکت شدن سایت از http به https را در آن وارد کنید. استفاده همزمان از هر ۲ روش بهترین گزینه است.

2 پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *