۱۰ نکته که قبل از بالا آوردن سایت باید چک کنید! (بخش نخست)

پس از طراحی وب‌سایت حتماً چک می‌کنید که CMSتان درست کار کند٬ محتوای مورد نظرتان اضافه شده باشد و مدیرتان از نتیجه کارتان راضی است و بلافاصله سایت‌تان را بالا می آورید. اما این کافی نیست! طراح باید پیش از بالا آوردن سایتش موارد متعدد دیگری را نیز کنترل کند.

بسیاری از طراحان برخی از مسایل مرتبط با سایت را در هیجان بالا آوردن سایت فراموش می‌کنند. یادتان می آید که همیشه قبل از تحویل ورقه امتحانی جواب‌هایتان را یک بار دیگر چک می‌کردید مبادا جایی را فراموش یا اشتباه کرده باشید؟ همین مسأله برای طراحی سایت نیز صادق است. در هنگان چک کردن سایت طراح باید به چیزی بیش از خواندن محتوا و اصلاج گرافیک سایتی به موارد دیگری نیز توجه کند.

فایده هایی که از این چک کردن پیش از بالا آمدن سایت می‌توان توقع داشت:

۱- دوباره کاری را کم می‌کند: فایده اصلی داشتن یک چک لیست کم کردن نیاز به یک لیست طولانی از کارهای لازم بعد از بالا آمدن سایت است. وقتی طراح برخی از جنبه های مهم کار را پیش از بالا آوردن سایت بی‌خیال شود طبیعتاً محصولی جز دوباره کاری زیاد نصیبش نمی‌شود. با داشتن یک چک لیست پیش از بالا آمدن سایت مطمئن می‌شوید همه ویژگی‌های ضروری درست عمل می‌کنند.

۲- اثر برداشت اولیه: ممکن است فکر کنید که حتا اگر یک چک لیست هم نداشته باشید حتماً می‌توانید هر زمان که لازم شد طراحی‌تان را دست‌کاری کنید. اما در مورد وب‌سایت‌ها تأثیری که اولین دیدار مخاطب بر او می‌گذارد بسیار مهم است. همیشه بهتر ات اولین باری که می‌خواهید کارتان را ارایه دهید کاری کامل ارایه دهید. جبران تأثیر منفی اولیه راحت نیست.

۳- موتورهای جست‌جو: کسب و کار وب پیرامون موتور جست‌جو بنا نهاده می‌شود. شما یک وب‌سایت می‌سازید و آن را بالا می آورید تا تجارت‌تان را گسترش دهید اما نتیجه گیری شما به نتیجه های موتور جست‌جو وابسته است. اگر اهمال کنید و خزنده موتور جست‌جو به سایت‌تان سر بزند و راضی بر نگردد حتا اگر تغییراتی در سایت‌تان بدهید خزنده یاد شده زمان بندی خزیدن خود را محترم می‌شمارد و ممکن است تا برگشت آن فرصت‌های تجاری را از دست دهید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *